نوین دی تا

وی پ-ی ا-ن

نوین دی تا

وی پ-ی ا-ن

SOCKS چیست

SOCKS چیست؟این یک پروتوکل اینترنتی امنیتی است که در لایه ی نشست شبکه ی ارتباطی عمل میکند. روش عملکرد این پروتوکل کمی پیچیده است و توضیح آن لازم به نظر نمیرسد، ولی همین کافیست که بدانید با استفاده از این پروتوکل هم میتوانید هم از فیلتر عبور کنید، هم از ردیابی شدن نجات پیدا میکنید و هیچکس به اطلاعات شما دسترسی پیدا نخواهد کرد. خود SOCKS دو نسخه دارد که هرکدام ویژگیهای خود را دارند: SOCKS4 و SOCKS5و https. البته نسخه ی 5 پیشرفته تر و کامل تر است.
احتمالاً شما هم قبلاً در موبایل، از اپرا مینی استفاده کرده اید و میدانید که از فیلتر عبور میکند. بهتر است بدانید که روش استفاده شده در اپرا مینی هم همین SOCKS استفاده میکند
                             

مزیت SOCKS نسبت به VPN چیست؟
SOCKS همه ی
ویژگی های مثبت VPN را دارد، ولی برتریهای زیادی نسبت به آن دارد.
همانطور که گفته شد، در SOCKS امنیت شما تضمین میشود، ولی این تنها مزیت آن نیست. اگر از VPN استفاده کرده باشید حتماً میدانید که سرعت اینترنت شما تا حدی افت میکند، ولی در SOCKS این اتفاق نمی افتد و سرعت کانکشن با یا بدون SOCKS یکی است و هیچ افت سرعتی نداریم.
یک ویژگی مثبت دیگر آن عدم قعطی آن است. این سرویس آنقدر قابل اعتماد است که احتمال قطعی آن بسیار پایین و عملاً صفر است. نکته ی مهم دیگر در مورد این پراکسی این است که پورتهایی که برای رد و بدل کردن اطلاعات از آنها استفاده میکند با VPN متفاوت است و به علل فنی، امکان مسدود کردن این پورتها از طرف مخابرات به هیچ وجه ممکن نیست.                                         

از پورتهای VPN استفاده نمیکند، لذا هنگام قطعی VPN کماکان در دسترس است
· از رمزنگاری پیشرفته ای بهره میبرد که سرقت اطلاعات را غیرممکن میکند
· غیر قابل ردیابی است
· هیچ ردپایی از شما ثبت نمیشود
· باعث کم شدن سرعت اینترنت نمیشود
· با همه ی سیستم عاملها (کامپیوتر و موبایل) سازگار است

نظرات 1 + ارسال نظر
arsalan 09395714419 چهارشنبه 31 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:21 ب.ظ

man socs ye sale azaton gereftam ba id arsalan ama moshkel dare harkari mikonam not connect minevise karnemikone ba waimax irancell vasl misham albate momkene ramzamam moshkelam bashe lotfa ye tamas begirid
09395714419

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد